ד”ר קרין שטרן

קרין שטרן
5/5
OCD טיפולי טיפול בחרדות

מי אני?

אני שמה לב שהבקשה לענות על השאלה “מי אני?” גורמת לי למתח קל. השאלה “מי אני” מתחזה לשאלה פשוטה, כשלמעשה ככל שאני מעמיקה בה היא מתגלה כדי מורכבת.

איך אפשר לסכם בכמה משפטים מי אני?

מה הופך אותי ל”אני”?

האם זה השם שלי [קרין שטרן].

האם זה הסטטוס המשפחתי שלי? [אני נשואה לגלעד, ואמא לנדב וליולי].

האם אלו התחביבים שלי? [אני אוהבת ללכת לים, לתרגל מדיטציות, לטייל, להיות לבד, להיות עם האנשים שאני אוהבת, לקרוא וללמוד].

האם אלו התארים שלי? [הדוקטורט שלי בפסיכולוגיה קהילתית וחברתית יישומית, ההסמכה שלי בניתוח התנהגות, התארים השניים שלי – האחד בפסיכולוגיה והשני בחינוך, התואר הראשון בפסיכולוגיה וחינוך מיוחד].

אז השאלה היא מורכבת כי שום דבר ממה שכתבתי כאן, לא היה אני מאז ומעולם. פעם שמי היה קרין ברגינר. אחר כך הוא היה קרין בר. הייתי אני עוד לפני שפגשתי את גלעד ולפני שילדתי את ילדיי. התחביבים שלי משתנים, פעם הייתי רוכבת על סוסים, פעילה בצופים, רוקדת על בבמות בעומר, היישוב בו גדלתי – כל אלו לא חלק מחיי יותר, דברים חדשים נכנסו ובוודאי עוד יצאו. גם הייתי אני עוד לפני שלמדתי דבר.

אני בודקת עם עצמי, מהם חלקי האני היציבים שבי. מה ביני ובין הילדה בת ה-5 שהייתי, בחוג לבלט במקלט ישן במרכז העיר באר שבע? ומה ביני ובין מי שהייתי אתמול, צופה בביתי בחוג לבלט? האם השתנתי מאז גיל 5? ומאז אתמול?

ב.פ סקינר, אבי הפסיכולוגיה ההתנהגותית, הציע הסבר מעניין לשאלת העצמי. הוא הגדיר את העצמי כ”מערכת מתארגנת של תגובות”. למעשה, אני, כמוך, משתנה מרגע לרגע, שינויים עדינים שכמעט שאפשר שלא להבחין בהם, אולם גם אי אפשר שלא להכיר בהם.

אז הנה “אני”, מהרהרת בדברים שמרכיבים אותי, ושמה לב שכרגע אין לי פתרון יותר אלגנטי, חוץ מלשים פה על הדף חלקיקי “עצמי”, שיחד עם עוד כמה חלקים, נעים ומשתנים, הופכים להיות האני שהנני.

 

מה אני עושה?

אני מנתחת התנהגות מעל לעשור, ובשנים האחרונות אני משלבת בין ניתוח התנהגות לבין ACT – טיפול בקבלה ומחויבות.

אני מדריכת הורים וצוותים חינוכיים וטיפוליים ב-ACT ובניתוח התנהגות. מתמחה בליווי משפחות לילדים עם קשיים התנהגותיים ורגשיים, כגון: אלימות, נשירה, התמכרויות, סירוב, אנקופרזיס ואנורזיס, בעיות האכלה, חינוך מיוחד ועוד.

במקביל אני מלמדת ניתוח התנהגות ו-ACT במגוון מסגרות אקדמיות ופרטיות.

למה אני עושה את זה?

אני לא רואה את עצמי עושה שום דבר אחר. המפגש עם המטופלים/ות שלי, התלמידים/ות שלי, שהם כולם/ן גם המורים והמורות שלי, הוא רגע שאין דומה לו. האפשרות להיות שם יחד, ברגעים הקשים, להציע עין טובה וחומלת, לברר יחד מה חשוב לנו, לברר איך נרצה לפעול כדי לחיות חיים מלאי ערך ומשמעות, זו פשוט העשייה הכי ממלאת בעולם.

מוסדות בהם למדתי והוכשרתי:

  • דוקטורט בפסיכולוגיה, PhD. UMBC – University of Maryland in Baltimore County, Human Services Program, Community and Applied Social Psychology
  • תואר שני בפסיכולוגיה, MA.UMBC – University of Maryland in Baltimore County, Human Services Program, Community and Applied Social Psychology
  • תואר שני בחינוך מסלול משולב, MA. האוניברסיטה העברית, בית הספר לחינוך
  • לימודי הסמכה בניתוח התנהגות יישומי, BCBA. אוניברסיטת תל אביב, בית הספר ללימודי תעודה
  • תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך מיוחד, BA. אוניברסיטת תל אביב, בית הספר לחינוך והחוג לפסיכולוגיה
  • המרכז לניתוח התנהגות – מייסדת, מנהלת קלינית, מדריכה ומלוות משפחות
  • מכון רולידר – מנהלת קלינית ומנחת משפחות
  • מחלקה להפרעות האכלה בילדות, מרכז קנדי קריגר (KKI), בבולטימור, מרילנד – מנהלת שירותים טיפוליים
  • אלו”ט – מנתחת התנהגות
מטופלים במהלך טיפול קבוצתי

תאמו פגישת הכרות עם ד”ר קרין שטרן

פורטל טיפולי מבית מכון חיבורים

אנחנו כאן בשבילך

פורטל מבית מכון חיבורים