טיפול פסיכולוגי אונליין 2023

שתפו

הנוחות של טיפול פסיכולוגי אונליין

בשנה האחרונה, בעקבות מגפת הקורונה, התעצם אתגר שהמטפלים שלנו כבר מכירים היטב: מצד אחד, חששות בריאותיים, כלכליים וחברתיים שעלו אצל רבים הביאו לנחשול אדיר של קשיים ואתגרים נפשיים, ומהצד השני – חלה ירידה בנגישות לטיפול נפשי: אנחנו והמטפלים הסתגרנו בבית וגם הארנק לא תמיד אפשר לנו להשקיע בעצמנו.

בזכות השינויים הטכנולוגים המתקדמים, המאפשרים שיחה נינוחה ובטוחה, השומרת על הפרטיות שלכם, ללא צורך בהגעה פיזית למקום הטיפול, מוכיחים כעת גם בישראל מה שהספרות המקצועית כבר יודעת: טיפול פסיכולוגי באמצעות האינטרנט יכול לעזור לרבים.

מחקרים מצביעים: טיפול פסיכולוגי מרחוק יעיל 

טיפול קוגניטיבי- התנהגותי (CBT) הוא מהטיפולים הפסיכולוגיים הנפוצים והנחקרים ביותר היום.  הטיפול מתמקד באיתור דפוסי מחשבה שליליים ובמתן כלים מותאמים אישית להתמודדות איתם.  CBT נחקר ונמצא יעיל עבור מצבים רבים ובהם דכאון, חרדה, פוסט טראומה, הפרעה כפייתית-טורדנית ואפילו תסמונות כאב כרוני.(1),(2)

בניגוד לשיטות טיפול ישנות יותר, טיפול CBT הוא ממוקד, קצר בזמן ומשלב תרגול פעיל שלך, גם במסגרת מפגשי הטיפול וגם מחוץ להם. 

בשנים האחרונות נמצא שטיפול CBT באינטרנט יעיל גם הוא,  ומאפשר להנות מהיתרונות של השיטה תוך שילוב תנאים נוחים יותר עבורכם, המטופלים. טיפולים אלה, שנקראים לפעמים גם ICBT –  Internet CBT משלבים גם תכנים ייחודיים לטיפול דרך האינטרנט וכבר נעשה בהם שימוש רב לטיפול בדיכאון, חרדה ופוסט-טראומה. ניתן לקרוא עוד על הטיפול הפסיכולוגי באתרנו.(3)

כיצד מתבצע טיפול פסיכולוגי מרחוק? 

למרום שהזום פרץ לחיינו רק בשנה האחרונה, טיפולים פסיכולוגיים מרחוק מתקיימים כבר שנים ארוכות. בעבר, ניתן היה לגשת לטיפול מכל מקום דרך שיחה טלפונית, או דרך התכתבות במייל. כיום, השיטה המובילה לטיפול פסיכולוגי היא באמצעות פגישה וידאו. כלומר, באמצעות אפליקציות המשתמשות בוידאו ומיקרופון, כמו זום או סקייפ.

למרות שמספר הפגישות, אורכן וההרכב שלהן ישאר דומה גם בטיפול בקליניקה וגם בטיפול באינטרנט, יכול להיות שהמטפל/ת שלך יבחרו להתאים את תוכן המפגשים לעובדה שהם מתקיימים און-ליין. 

כך למשל, במסגרת טיפול שמתבסס על חשיפות ותרגולים, כמו CBT,  סביר שנתחיל בתרגילים פשוטים יותר, שתרגישו בנוח לבצע גם בבית, במקום במרחב הטיפולי הבטוח של הקליניקה.

למי מתאים טיפול פסיכולוגי אונליין ?

טיפולים פסיכולוגיים אונליין, מתאימים לאלו שמתקשים להגיע לקליניקה הטיפולית: אלו בעלי סדר יום עמוס, ללא גישה לכלי תחבורה נוח או הורים לילדים קטנים.

זכרו: למרות שטיפול פסיכולוגי באינטרנט מפתה במיוחד עבור הורים לילדים קטנים שמצריכים השגחה בבית חשוב לפנות לעצמכם זמן בו תוכלו להשקיע אך ורק בטיפול, ובעצמכם.

קחו בחשבון שבזמן הטיפול, 40-60 דקות בשבוע, לא תוכלו להתפנות לטלפונים מהעבודה או הפרדת ריב בין הילדים. זו השקעת זמן חשובה שתחזיר את עצמה.

גם אלו הנמצאים במצב בריאותי מורכב המגדיל את החשש להידבקות במחלות שונות יכולים להרוויח הרבה מטיפול פסיכולוגי דרך האינטרנט, מהסביבה הבטוחה של הבית. 

חשוב לזכור, שגם בטיפול פסיכולוגי אונליין חשוב לבחור בקפידה את המטפל\ת. בחירה כזו תאפשר בניית מערכת יחסים המבוססת על אמון וכבוד, שבזכותה יהיה ניתן להגיע לתוצאות טיפוליות טובות יותר ולהשגה מיטבית של יעדי הטיפול. אם אתם מעוניינים בטיפול פסיכולוגי דרך האינטרנט מומלץ לבחור בפסיכולוג או פסיכולוגית שיש להם ניסיון בביצוע טיפולים דרך הרשת. הם גם יוכלו להמליץ לכם אם להתקדם עם טיפול פסיכולוגי באינטרנט או דווקא לבחור בטיפול במסגרת קליניקה. ניתן לקרוא עוד על פסיכולוג מומלץ באתרנו.

יתרונות של טיפול פסיכולוגי אונליין

לטיפולים פסיכולוגים בזום יתרונות רבים. החל מהחסכון הכלכלי המתלווה אליהם, הנוחות הנובעת מזמני ומיקום הטיפול ועד לבחירה אידיאלית ככל הניתן בפסיכולוג\ית המטפלים, ללא התחשבות במגבלות מרחק נסיעה. כך, תוכלו לבחור במטפל מומלץ במרכז, למרות שאתם בכלל מהצפון.

בנוסף, עבור אנשים רבים פגישות אינטרנטיות הן נוחות יותר גם ברמה הנפשית-טיפולית. הן מאפשרות להם להישאר בסביבה הנוחה להם בה ירגישו רצון ויכולת גדולה יותר להיפתח ולהגיע ליעדים הטיפוליים.(4)

אפשר גם מהבית

העולם מתקדם, ואיתו גם הפסיכולוגיה. כיום, ניתן לטפל פסיכולוגית במצבים רבים ומגוונים, ללא צורך ביציאה מהבית. הנוחות הפיזית בטיפולים האינטרנטים מגיעה, בדרך כלל, לצד עלות נמוכה יותר של טיפולים פסיכולוגיית ברשת, המאפשרת לרבים יותר להיעזר בהם.

אם אתם מתעניינים בטיפולים פסיכולוגים אונליין, נשמח לייעץ ולסייע לכם בנושא. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו דרך האתר או הטלפון, ולקבל המלצה לטיפול עם המטפלים שלנו.

מקורות: (1) , (2) , (3) , (4)

טיפול פסיכולוגי אונליין
שתפו

אנחנו כאן בשבילך

פורטל מבית מכון חיבורים