מחיר טיפול פסיכולוגי

שתפו

כמה עולה טיפול פסיכולוגי? 

כולנו שמענו על טיפולים פסיכולוגים וחלק גדול מאיתנו גם עבר בהצלחה תהליך טיפולי בעצמו.   בשנים האחרונות חלה התקדמות בטיפולים, כך שהם מסוגלים לספק הקלה יעילה ומהירה יותר למצבים רגשיים, התנהגותיים וגופניים שונים.
טיפולים פסיכולוגיים ניתן לבצע במסגרת הרפואה הציבורית או במגזר הפרטי. במגזר הציבורי, עלות הטיפולים הפסיכולוגים נעה בין טיפולים חינמיים  ועד כ-200 שקלים לטיפול. עבור פגישה עם מטפלים מוסמכים פרטיים בתחום הנפש, לרוב תצטרכו לשלם בין 200-500 שקלים לטיפול.

מה משפיע על מחיר הטיפול? 

טווח המחירים לטיפול הפסיכולוגי רחב מאוד.  חלק מהגורמים המשפיעים על המחיר, הם המקצועיות של המטפל/ת, ההשכלה שלו או שלה והניסיון שצברו . מטפלים מיומנים יותר נוטים לתמחר את שעת הטיפול שלהם גבוה יותר, באופן שהולם את הכשרתם המקצועית. גורם נוסף שיכול להשפיע על המחיר של טיפול פסיכולוגי הוא נוחות הטיפול – טיפולים שנערכים בשעות לא שגרתיות, לטובת נוחות המטופל, יכולים להיות יקרים יותר.

חשוב להכיר את האופציה של טיפול אצל פסיכולוגים פרטיים ועצמאיים, שמשתפים פעולה עם קופות החולים השונות. במסגרת שיתופי פעולה אלה ניתן לקבל טיפול פרטי, במחיר מסובסד ונוח יותר. חשוב לדעת שלכל קופת חולים רשימה מוגבלת של מטפלים עצמאיים העובדים עמה, כך שהמבחר וההתאמה בין המטפל למטופל עלולים להצטמצם . אל חלק מהמטפלים אליהם אתם פונים במסגרת הסכם עם קופת חולים יש צורך בהפנייה. ניתן לקרוא עוד על טיפולים פסיכולוגים באתרנו.(1)

טיפול פסיכולוגי חינם – יעלה לי ביוקר? 

במסגרת ה׳רפורמה בבריאות הנפש׳, בשנים האחרונות קופות החולים מציעות טיפולים פסיכולוגים בעלויות מסובסדות ברחבי הארץ. הטיפולים יכולים להתבצע במרפאות לבריאות הנפש, בהם מטופל ׳מוצמד׳ למטפל מסוים. לפעמים, הטיפולים הללו תלויים ב”קבלת” אבחנה רפואית-נפשית מסוימת, על פיה גם ייקבעו מספר המפגשים ומשך הטיפול שיינתן במימון הקופה. נושא נוסף שמטריד את מי שבוחרים לקבל טיפול נפשי במסגרת הציבורית הוא החיסיון של הטיפול: על אף הנסיון לשמור על חסיון רפואי מירבי, מידע בנוגע לאבחנות ולתרופות יהיה זמין לרופא המשפחה וייתכן כי לאנשי רפואה נוספים אליהם תפנו בעתיד.(2)

משתנים שכדאי לשים לב בקבלת מחיר טיפול

בעת קבלת המחיר לטיפול פסיכולוגי, חשוב לשאול כמה שאלות:

  1. מה ההכשרה של המטפל? התעקשו על קבלת טיפול רק אצל מטפל או מטפלת מוסמכים בעלי רישיון משרד הבריאות לבצע טיפול
  2. מה תחום ההתמקצעות של המטפל/ת ההכשרה? לא כל המטפלים והמטפלות מתמחים בכל הקשיים ובכל השיטות הטיפוליות. אם אתם סובלים מחרדה, למשל, בחרו מטפל או מטפלת שמתמחים בטיפול בחרדה.
  3. מה משך הטיפול המשוער? ניתן להקל על מצבים נפשיים רבים במהירות וביעילות באמצעות טיפולי CBT: טיפולים פסיכולוגיים קצרים וממוקדים שהוכחו מחקרית. טיפולי CBT כוללים אימוץ של דפוסי חשיבה חיוביים ותרגול מודרך של התמודדות עם דפוסי מחשבה שליליים. מכיוון שהתרגיל קצר וממוקד, הוא גם זול יותר מטיפולים אחרים, ארוכים יותר. מטפל מנוסה יוכל לספק לכם הערכה כללית על מספר המפגשים הצפוי ועל עלותם הכוללת. 

עלות הטיפול היא לא הכל! 

אחת הנקודות החשובות ביותר בהצלחתו של הטיפול הפסיכולוגי, היא הקשר שנרקם בין הפסיכולוג\ית המטפלים לבינכם. מערכת יחסים כזו, המבוססת על אמון וכבוד, היא בעלת תפקיד מפתח בשיפור המצב איתו אתם מתמודדים. ניתן לקרוא עוד על בחירת פסיכולוג מומלץ באתרנו.

על מנת לאפשר לכם את חווית הטיפול הטובה ביותר, חשוב לצאת לדרך עם מטפל או מטפלת מוסמכים שאתם מרגישים איתם בנוח. התפשרות על ניסיון, התמקצעות או מחיר המטפל עלולים להאריך את התהליך הטיפולי- וכך גם לייקר אותו. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו. בעזרת הקשבה וייעוץ, נוכל לתת לכם המלצה לטיפול עם המטפלים המוסמכים שלנו, בדרך למציאת הפתרון המתאים ביותר עבורכם.

מקורות:(1),(2)

מטופל במהלך טיפול אצל מטפלת
שתפו

אנחנו כאן בשבילך

פורטל מבית מכון חיבורים