מחיר טיפול CBT

שתפו

מהו מחיר טיפול CBT?ֿ

מחיר ממוצע עבור טיפול CBT פרטי בודד אצל מטפל או מטפלת מוסמכים ובעלי רישיון עומד על כ-450 ש״ח עבור כ-50 דקות. ממוצע המחירים במרכזים ציבוריים נמוך יותר.

חשוב לזכור שבניגוד לטיפולים פסיכולוגיים אחרים, טיפולי CBT הם מוגדרים בזמן ולרוב גם די קצרים.

למעשה, אורכו של טיפול CBT שלם, מההתחלה ועד הסוף, נע בין 5 ל-20 מפגשים, ולרוב סביב 8-12 מפגשים. (1) עם זאת, יש כמובן פעמים שבהם עולות מספר מטרות שונות בטיפול שדורשות התייחסות נוספת שמוסיפה למשך הטיפול.

כך, מההתחלה אל הסוף, מחירו של כל התהליך הטיפולי ב-CBT עומד בממוצע על 3,600-5,400 ש״ח. זאת, בניגוד לשיטות טיפול אחרות, ארוכות יותר, שעולות יותר לאורך כל הטיפול.  

מה משפיע על מחיר טיפול ה-CBT?

ההשכלה, הניסיון ותחום המומחיות של המטפל: טיפול CBT נחשב טיפול נפשי לכל דבר ועניין ולכן רק מי שיש להם השכלה גבוהה בתחום בריאות הנפש ורישיון משרד הבריאות יכולים להציע טיפולים אלה. למרות הבקרה וההסמכה הנדרשת, עדיין יש מטפלים ומטופלות שמנוסות יותר בטיפולי CBT ממטפלות אחרות. מפגשים עם מטפלים עם ניסיון נרחב במיוחד שעברו השתלמויות בסוגים מסוימים של הטיפול, כמו CBT לילדים, יכולים להיות יקרים יותר לעומת מפגשים עם מטפלים אחרים. 

טיפול און-ליין או בקליניקה: טיפולי CBT באופן מקוון, דרך האינטרנט ובזום, התחילו עוד לפני הקורונה. עם זאת, הקורונה העצימה מאוד את המגמה להעביר טיפולי CBT לעולם המקוון. טיפול קוגנטיבי-התנהגותי און-ליין יכול לחסוך לכם זמן וכסף בנסיעות. בנוסף, ייתכן שתקבלו מחיר נמוך יותר עבור טיפול CBT און-ליין בהשוואה לאותו הטיפול בקליניקה. 

זמינות התור: ניתן לבצע טיפולי CBT הן במסגרת מערכת הבריאות הציבורית, דרך קופת החולים, או דרך מערכת הבריאות הפרטית- בלי לעבור בקופת החולים. בזמן שהעלויות במערכת הבריאות הציבורית נמוכות יותר, ההמתנה לתורים יכולה להיות ארוכה יותר בהשוואה למערכת הפרטית. 

טיפול CBT חינם אפקטיבי באותה המידה?

חלק מרכזי מהטיפול הקוגנטיבי התנהגותי הוא תרגול עצמי באמצעות מטלות יומיומיות. למרות שזה רק חלק מהטיפול, היום ניתן למצוא חוברות לעבודה עצמית עם עקרונות ה-CBT ,כך שניתן לבצע תהליך טיפולי עצמאי, ללא תשלום. 

מחקרים מצאו שטיפולי עזרה עצמית שמשלבים CBT יכולים להיות יעילים במידה דומה לטיפולי CBT בהדרכה של איש או אשת מקצוע, אך הם לא עוזרים לכולם. (2)

כיצד ניתן לקבל טיפול CBT מוזל?

כאמור, ניתן לקבל טיפול CBT גם במסגרת מערכת הבריאות הציבורית- שם תעריף הטיפול יכול להיות מסובסד בצורה נרחבת על ידי קופת החולים. 

ניתן להוריד את עלות הטיפול ב-CBT בקליניקות פרטיות על ידי פסיכולוג או פסיכולוגית פרטיים על ידי מעבר לטיפול מקוון או הגדרה מראש של אורך הטיפול. למרות שלא תמיד ניתן ׳לתזמן׳ בדיוק את השיפור בטיפולי CBT, הם נוטים להביא להקלה תוך זמן קצר יחסית- כך שניתן לחסוך בעלות המפגשים הכוללת. 

גם הקפדה על ביצוע התרגילים בבית יכולה לקצר את אורך התהליך. 

לסיכום- מחיר טיפול CBT

טיפולי CBT הם טיפולים פסיכולוגיים מוכחים וקצרים שנערכים על ידי מטפל או מטפלת מוסמכים, בעלי השכלה גבוהה בתחום בריאות הנפש ורישיון משרד הבריאות. 

התשלום עבור שעת טיפול של המטפלים עומד בממוצע על כ-450 ש״ח במסגרת קליניקות פרטיות, אם כי בדרך כלל לא צריך יותר מ-12-15 פגישות על מנת לסיים את כל התהליך הטיפולי. 

טיפולים קוגניטיביים-התנהגותיים שנערכים במסגרת הציבורית (דרך קופות החולים) או באופן מקוון (און-ליין) יכולים להיות זולים יותר. 

אם את או אתה מתמודדים עם מצב נפשי שפוגע בתפקוד, בסיפוק או בהנאה שלכם מהחיים יכול להיות שטיפול CBT מתאים עבורך. נשמח לבדוק אם אחד המטפלים או המטפלות המוסמכות שלנו מתאימים לך.

 

מקורות:(1),(2)

גבר במהלך טיפול CBT
שתפו

אנחנו כאן בשבילך

פורטל מבית מכון חיבורים